TOGG’da çarklar dönüyor! 14 katına çıktı, Türkiye’de dikkat çeken artış

Türkiye’nin otomobili Togg’un, Bursa’nın Gemlik ilçesindeki Teknoloji Kampüsü’nde ikili vardiya sistemine geçildi. Yıl sonuna kadar 28 bin aracın sahiplerine teslimatı hedeflenirken, merakla beklenen sedan modelin de 2024 yılında tanıtımının yapılması öngörülüyor.

29 Ekim 2022’de görkemli bir törenle banttan indi. Kısa sürede büyük beğeni topladı. Togg’a olan yoğun ilgi satış rakamlarına da yansıdı. 3 bin 400 adet araç tüketiciyle buluştu. Yıl sonuna kadar 28 bin adet aracın sahiplerine teslimatı hedefleniyor.

TÜRKİYE’NİN OTOMOBİLİ HER GEÇEN GÜN YOLLARDAKİ VARLIĞINI ARTIRIYOR

Nisan ayının sonunda teslimatına başlanan Togg’da üretim hızlandı. Togg Teknoloji Kampüsü’nde ikili vardiya sistemine geçildi. Banttan inen araç sayısı arttı. Bir yandan üretim sürerken, diğer yandan araçlar sahiplerine teslim ediliyor. Mayıs, haziran ve temmuz aylarında toplam bin 435 araç sahiplerini buldu.

TÜKETİCİYLE BULUŞAN TOGG SAYISI 3 BİN 400’E ULAŞTI

T10X, Ağustos ayındaki teslimatta rekor tazeledi. Ağustos ayında bin 965 araç, sahiplerine teslim edildi. Böylece Togg, elektrikli araç segmentinin lokomotifi olmayı başardı. Bugüne kadar tüketiciyle buluşan T10X sayısı 3 bin 400’e ulaştı. Eylül’de bu sayının da aşılması planlanıyor.

3 bin 250’yi aşkın personel üretim için var gücüyle çalışıyor. Ayrıca üretim hatlarında 250 robot işletiliyor. Günlük 160 olan araç üretim sayısının, Ekim ayı itibarıyla 280 olarak güncellenmesi hedefleniyor.

HEDEF 1 MİLYON ARAÇ

Togg Teknoloji Kampüsü’nün kapasitesi yılda 175 bin araç olarak belirlendi. Yıl sonuna kadar toplam 28 bin adet T10X’in daha teslim edilmesi planlanıyor. Merakla beklenen sedan modelin de 2024 yılında tanıtımının yapılması öngörülüyor. 2032 sonuna kadar ise hedef; 1 milyon aracın üretilmesi.

ELEKTRİKLİ ARAÇ SATIŞI 14 KAT ARTTI

Elektrikli otomobil satışı ağustos ayında geçen yıla göre 14 kat arttı! Yani ağustosta satılan her 10 araçtan biri elektrikli oldu. Peki bu artışın sebebi ne? İşte detaylar…

Konuyla ilgili milliyet.com.tr’ye açıklamalarda bulunan İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel, şu ifadeleri kullandı: ”Elektrikli araçlar hayatımıza girdiği dönemde teknolojileri henüz yeni tanıtılırken üretimi ve dolayısı ile yayılımı belli bir oradaydı. Pek çok markanın elektrikli araç pazarına birden fazla modelle girmesiyle alışma süreci kısaldı ve yayılım arttı.

‘UYGUN MALİYET İLGİ ÇEKTİ’

Avrupa ve Amerika markalarının önemli yatırımlarının yanında Çin menşeli markalar da oldukça ciddi yatırımlar yaparak elektrikli otomobil pazarında yayılımı ve rekabeti arttırdı. Bu sebeple oluşan fiyat avantajı ve elektrikli otomobildeki daha uygun maliyet, tüketicinin ilgisini çekti.

‘SATIŞLAR KATLANARAK ARTIYOR’

Öte yandan devlet teşvikleri, günden güne gelişen şarj altyapısı, elektrikli otomobillerin sunduğu teknoloji ve sürüş keyfi gibi nedenlerde elektrikli otomobil satışları son birkaç yıldır katlanarak artmaktadır.

VATANDAŞLAR SIFIRA ARACA RAHAT BİR ŞEKİLDE ERİŞEBİLİYOR MU?

Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi süreci ve hemen akabinde başlayan Rusya-Ukrayna savaşı sebebiyle hammadde, lojistik ve enerji problemleri en çok otomotiv üretim sektörünü etkiledi.

Pek çok sektör bir süre sonra normalleşirken, otomotiv üretiminde pandemi sona ermesine rağmen tam anlamıyla normalleşme sağlanamadı. Bu süreç neticesinde tüm dünyada üretim oldukça düşerken, otomobile erişim de buna paralel olarak azaldı.

Ülkemiz özelinde ise otomobile erişimdeki güçlüğün yanı sıra, piyasa dengesini bozan ve fiyatların olağan dışı artmasına sebep olan bazı olumsuz sonuçları da beraberinde getirdi. İçinde bulunduğumuz 2023 yılı itibarıyla hem ülkemizde hem de dünya genelinde üretim arttı.

Türkiye’de geride bıraktığımız Ocak-Temmuz döneminde toplam üretim geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20’ye yakın, otomobil üretimi ise yüzde 30 civarında arttı. Dünya genelinde de üretimde artışlar söz konusu.

‘SIFIR OTOMOBİLE ERİŞİM KOLAYLAŞTI’

Öte yandan geçtiğimiz dönemde ülkemizde sıfır otomobile erişimi zorlaştıran ve fiyatları olumsuz etkileyen, kamuoyunda al-satçı olarak tabir edilen kayıt dışı ticaret maksatlı otomobil alan kişiler, Ticaret Bakanlığı’mızın hayata geçirdiği bazı önemli kararların neticesinde piyasadan uzaklaştı. Özetle hem otomobil üretiminin artması hem de Bakanlığımızın aldığı tedbirler sonucunda sıfır otomobile erişim geçmiş yıllara göre çok daha kolaylaşmış durumda.

‘BEKLEME SÜRESİ YARI YARIYA AZALDI’

Geçmişte stokta olmayan pek çok marka ve model yüksek adetli olarak stokta bulunurken, üretimi daha limitli ve çok talep olan marka/modellerde bekleme süresi geçmişe göre yarı yarıya azalmış durumda.

 

PİYASADA ŞU ANDA BİR TOGG ETKİSİNDEN BAHSETMEK MÜMKÜN MÜ?

Yerli otomobilimiz TOGG’u son günlerde yollarda sıkça görmeye başladık. Türkiye’de dizel ve benzinli araçların piyasa payları düşerken, elektrikli otomobillerin payı ortalama yüzde 1’den yaklaşık yüzde 4’e yükseldi. Elektrikli araçlarda yükselen pazar payının lokomotifi 3 bin 500’e yaklaşan satış adediyle TOGG oldu.

Öte yandan tek başına TOGG tüm pazarda yüzde 20’ye yakın paya ulaşırken, kendi segmentinde yaklaşık yüzde 60 pazar payına sahip. Devam eden teslimatlar bu verilere pozitif yansımaya devam edecektir. Gelecekte çıkarılması planlanan farklı segment araçları ve sunduğu teknoloji ile yakın gelecekte dünya pazarına da etkilerini göreceğiz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir